Informujemy, że w Grupie Energa w ramach EMAS funkcjonuje zintegrowany system zarządzania środowiskowo-energetycznego, zgodny z normami: ISO 14001:2015 i ISO 50001:2018. System zarządzania środowiskowo-energetycznego funkcjonuje w oparciu o wydanie VIII Polityki środowiskowo-energetycznej Grupy Energa, która została przyjęta przez Zarząd Energi SA i weszła w życie dnia 18.03.2021 r. jako załącznik do Umowy o współpracy w Grupie Energa, a tym samym Spółki CCGT Grudziądz. Spółka CCGT Grudziądz jest aktualnie na etapie wdrażania procedur systemu EMAS, przez przystąpieniem do pierwszego audytu wewnętrznego i zewnętrznego, które zostaną przeprowadzone na przełomie czerwiec-sierpień 2024 roku.
EMAS to proces ciągłego doskonalenia i poprawy systemu zarządzania, swoisty know-how pozwalający spółkom osiągnąć cele biznesowe, które uwzględniają niezbędne cele środowiskowe i energetyczne. To system, który odgrywa kluczową rolę w realizacji nowego kierunku gospodarczego przyjętego przez Rząd RP w 2017 r., tj. gospodarki o obiegu zamkniętym. Wdrażanie systemu EMAS pozwala podejmować działania służące zmniejszeniu zużycia energii i zasobów, a także uniknięciu zbędnych środowiskowych kosztów działalności przedsiębiorstw. Wpływa na wzrost konkurencyjności i umożliwia osiąganie coraz lepszych wyników finansowych, przy jednoczesnym zmniejszaniu negatywnego wpływu na środowisko procesów produkcyjnych (np. gazy cieplarniane, odpady).